
Skape noe meningsfult
om firmaet
Brand Valley er en analyse- og utviklingspartner som bygger på kvalitativ forskningsmetodikk og designtilnærming i arbeidet.
Brand Valley ble grunnlagt med erkjennelsen av at tilnærminger fra design og merkevarebygging kan gi innsikt og verktøy for bedrifter og organisasjoner med komplekse utfordringer. Design er ikke bare et resultat, men også en prosess for å utvikle løsninger basert på innsikt i brukerbehov. Merkevarebygging handler om å skape kontinuitet og innfri forventninger. Både design og merkevarebygging handler om å skape noe meningsfullt og varig.
Brand Valleys metoder bygger på 20 års forskning og praksis innen design og merkevarebygging.
Samarbeid
Brand Valley samarbeider tett med ledende designinstitusjoner, designledere og andre eksperter over hele verden. I våre prosjekter inkluderer vi eksperter som passer til prosjektets omfang.
Monika er professor i designledelse ved Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo. I ti år underviste hun i "Strategic Design Thinking" på Master of Arts in Innovation Management ved den internasjonalt anerkjente skolen Central Saint Martins (CSM) ved University of the Arts London. Hun har holdt forelesninger og workshops ved, og i samarbeid med, Aalto-universitetet (Helsinki), Chalmers (Göteborg), Royal College of Art (London) og en rekke andre institusjoner i Europa og Asia.
Foto i banner: Philip Reitsperger / Foto under: Hans Kristian Torbjørnsen
Grunnleggere
Firmaet ble først etablert i London i 2011, og senere i Norge i 2014.
Navnet Brand Valley er inspirert av en av Monikas forskningsarbeid innen merkevarebygging og design, samt av hennes opphav.
Monika Hestad
Daglig leder, etablerer, Founder, Industrial designer (MA, PHD)
Monika Hestad har undervist, forsket på og praktisert designtenkning og designledelse i 20 år. Hun har jobbet for flere ledende merkevarer både nasjonalt og internasjonalt, blant annet Anora, NHO Helse og Service, Mars, Procter & Gamble, Sparebanken Møre og Jensen Beds. Hun innehar en stilling som Professor II i designledelse ved Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo (AHO), hvor hun underviser og forsker på en designtilnærming til strategiutvikling.
Monika er forfatter av bestselgeren Branding and Product Design: An Integrated Perspective (Routledge), i tillegg til en rekke vitenskapelige artikler og The Little Booklets on Design Thinking and Business Design (Brand Valley Publications).
Kontaktinformasjon: monika@brandvalley.no
+47 93 20 17 95
LinkedIn
Cristin research profile
Anders Grønli
Med-grunnlegger
Anders Grønli har en bachelorgrad i organisasjonspsykologi og statsvitenskap fra Universitetet i Oslo, samt en mastergrad i global sikkerhet fra Cranfield University ved Defence Academy of the United Kingdom. Han har tidligere arbeidet for Utenriksdepartementet, som politisk rådgiver på Stortinget og som prosjektleder for Europakommisjonen. Etter å ha flyttet til Storbritannia i 2009, tilbrakte han tre år i det rådgivende ingeniørselskapet Arup, hvor han ga råd til kunder over hele verden om sikkerhetsstrategi og -planlegging.
Han arbeider for tiden med strategisk sikkerhetsrisikostyring for en norsk statlig institusjon, i tillegg til å være styremedlem (non-executive director) i Brand Valley.