Kurs

Styrke organisasjonen gjennom å heve kompetansen

Jeg hadde gleden av å jobbe med Brand Valley på en to-dagers workshop for å oppleve designtenkning. De guidet oss gjennom en fantastisk prosess, og etterlot alle inspirerte og fulle av energi.
— — Dr Bettina von Stamm, Innovation Leadership Forum
 

Hos Brand Valley har vi hatt privilegiet av å veilede enkeltpersoner og organisasjoner gjennom egne kurs og verksted i byer som London, Amsterdam, Marseille, Shanghai, Seoul, Berlin, Oslo og Ålesund. Kursene er basert på kunnskap både fra erfaring og forskning.

Erfaren kursleder

Vår kursleder er professor i designledelse ved Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo og har pedagogisk bakgrunn.

Hun har skrevet to hefter basert på sine undervisningserfaringer innen samskaping: Det lille heftet om Designtenkning og Det lille heftet om Forretningsdesign. De ble først utgitt i 2012 og oppdatert i en andre utgave i 2016, og er fortsatt i omløp i dag.

Nedenfor finner du fire av våre programmer – hvert av dem nøye utviklet for å inspirere og styrke organisasjonen og personene som tar kurset. Utover de fire eksemplene tilbyr Brand Valley skreddersydde programmer.

Merkevareledelse

Dette kurset er utviklet for dem som har ansvar for å forme og lede en merkevare, og som ønsker å involvere viktige nøkkelpersoner i bedriften i prosessen. Deltakerne utforsker hvordan man kan sikre at merkevareaktiviteter er i samsvar med tilbudet, organisasjonen og kjerneverdiene. Ved å skape en helhetlig sammenheng blir det tydeligere hvorfor kundene skal velge nettopp din bedrifts/organisasjons tilbud.

Kurset kan skreddersys til merkevarer, slik at både prosessen som læres og eksemplene som brukes, oppleves som relevante for deltakerne.

Ved å kombinere strategisk tenkning med en merkevareledet tilnærming, bidrar kurset til bedre beslutningstaking, tydeligere merkevarefortellinger og sterkere lederskap.

Sirkulær designprosess

Dette verkstedet gir en praktisk introduksjon til utvikling av designprosesser som ivaretar hensyn b.la. i økodesignforordningen. Dette kan skreddersys slik at det samsvarer med bedriftens merkevare.

Kurset gir et team verktøy for å utvikle en egen designprosess forankret i sirkulær tenkning – slik at man oppfyller kommende regelverkskrav, samtidig som bevisstheten om egen merkevare i teamet styrkes.

Ved å kombinere designtenkning, rammeverk for sirkulær økonomi og krav i økodesignforordningen med bedriftens egen merkevare, får deltakerne en strukturert tilnærming til å utvikle en målrettet og fremtidsrettet arbeidsmetodikk.

Sirkulære løsninger

Når bedrifter beveger seg mot en sirkulær økonomi, må de revurdere hvordan de designer produkter, leverer tjenester og strukturerer sine forretningsmodeller. Dette skiftet byr både på muligheter og utfordringer – og krever mer samarbeid på tvers.

Dette kurset introduserer deltakerne for prinsippene i sirkulær økonomi gjennom designtenkning. Designtenkning er en prosess som kan ta bedriften flere steg nærmere sirkulære produkter, tjenester og verdikjeder.

Deltakerne vil få en tydelig forståelse av sentrale begreper og tankesett både i designtenkning og i sirkulærøkonomien. De får verktøy og praktiske teknikker som støtter utvikling og implementering av sirkulære løsninger – og muliggjør løsninger som ivaretar både forretningsmål og bærekraftsambisjoner.

En kundehistorie

 

Ta kontakt for å få mer informasjon

Strategisk designtenkning

Dette kurset hjelper teamet ditt med å anvende designtenkning på et strategisk nivå for å sikre at utviklings- og innovasjonsarbeidet er i tråd med merkevarens verdi. Det passer perfekt for fagpersoner som ønsker å øke både kreativitet og effektivitet i utviklingsprosesser.

Designtenkning er brukersentrert, løsningsorientert og en tilnærming som kan brukes når det er komplekse utfordringer.

Deltakerne lærer hvordan man går fra tidlige ideer til klare, konkrete strategier – og bygger bro mellom kreativitet og forretningsmål gjennom en designtilnærming