Tilpassede kurs

Styrke organisasjonen gjennom å heve kompetansen

Jeg hadde gleden av å jobbe med Brand Valley på et to-dagers verksted for å oppleve designtenkning. De veiledet oss gjennom en fantastisk prosess, og etterlot alle inspirerte og fulle av energi.
— — Dr Bettina von Stamm, Innovation Leadership Forum
 

Hos Brand Valley har vi hatt privilegiet av å veilede enkeltpersoner og organisasjoner gjennom tilpassede kurs i byer som London, Amsterdam, Marseille, Shanghai, Seoul, Berlin, Oslo og Ålesund. Kursene er basert på kunnskap fra både praktisk erfaring og forskning.

Erfaren kursleder

Vår kursleder og fasiliator er professor i designledelse ved Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo og har i tillegg pedagogisk utdannelse fra London.

Hun har skrevet to hefter basert på sine undervisningserfaringer innen samskaping: Det lille heftet om Designtenkning og Det lille heftet om Forretningsdesign.

Nedenfor finner du fire av våre kurs som kan tilpasses. Hvert av dem er nøye utviklet for å inspirere og styrke organisasjonen og personene som tar kurset. Utover de fire eksemplene tilbyr Brand Valley kurs som går i dybden på områder innenfor design- eller merkevareledelse.

Merkevareledelse

Dette kurset er utviklet for dem som har ansvar for å forme og lede en merkevare, og som ønsker å involvere viktige nøkkelpersoner i bedriften i prosessen. Deltakerne utforsker hvordan man kan sikre at merkevareaktiviteter er i samsvar med tilbudet, organisasjonen og kjerneverdiene. Ved å skape en helhetlig sammenheng blir det tydeligere hvorfor kundene skal velge nettopp din bedrift eller organisasjons tilbud.

Kurset skreddersys til merkevaren, slik at både prosessen som læres og eksemplene som brukes, oppleves som relevante for deltakerne.

Kurset bidrar til bedre beslutningstaking, tydeligere merkevarefortellinger og sterkere lederskap.

Sirkulær designprosess

Dette verkstedet gir en praktisk introduksjon til utvikling av designprosesser som ivaretar sirkulære hensyn. Dette skreddersys slik at det samsvarer med bedriftens designprosess.

Kurset gir et team verktøy for å utvikle en egen designprosess forankret i sirkulær tenkning – slik at man oppfyller kommende regelverkskrav, slik som EUs økodesignforordning. Samtidig sørger kurset for at bevisstheten om egen merkevare i teamet styrkes.

Ved å kombinere designtenkning, rammeverk for sirkulær økonomi og regulatoriske krav med bedriftens egen merkevare, får deltakerne en strukturert tilnærming til å utvikle en målrettet og fremtidsrettet arbeidsmetodikk.

Sirkulære løsninger

Når bedrifter beveger seg mot en sirkulær økonomi, må de revurdere hvordan de designer produkter, leverer tjenester og strukturerer sine forretningsmodeller. Dette skiftet byr både på muligheter og utfordringer – og krever mer samarbeid på tvers.

Dette kurset introduserer deltakerne for prinsippene i sirkulær økonomi gjennom designtenkning. Designtenkning er en prosess som kan ta bedriften flere steg nærmere sirkulære produkter, tjenester og verdikjeder.

Deltakerne vil få en tydelig forståelse av sentrale begreper og tankesett både i designtenkning og i sirkulærøkonomien. De får verktøy og praktiske teknikker som støtter utvikling og implementering av sirkulære løsninger – og muliggjør løsninger som ivaretar både forretningsmål og bærekraftsambisjoner.

En kundehistorie

 

Ta kontakt for å få mer informasjon

Strategisk designtenkning

Dette kurset hjelper teamet ditt med å anvende designmetodikk og designtenkning på et strategisk nivå for å sikre at utviklings- og innovasjonsarbeidet er i tråd med merkevarens verdi. Det passer perfekt for fagpersoner som ønsker å øke både kreativitet og effektivitet i utviklingsprosesser.

Dette kurset kan tilpasses bedriftens behov til å se på hele eller deler av prosessen. Designprosessen er brukerorientert, men den er også inspirert og informert om de større samfunnsdriverne. I design er både prosess og resultat viktig.

Deltakerne lærer hvordan man går fra tidlige ideer til klare, konkrete strategier – og bygger bro mellom kreativitet og forretningsmål gjennom en designtilnærming