Fotokreditt: Varda Care

Mål

Den nye organisasjonen trengte et navn og en strategi som kunne bidra til å bygge en posisjon som et internasjonalt merkevare. De ønsket å inkludere alle involverte i selskapet for å sikre at det nye konseptet var godt forankret internt.

type prosess

  • Merkevarebygging

  • Posisjonering

tilnærming

Planen var å gjennomføre dette som en serie på tre verksted. Den første verkstedet var planlagt som en heldagsøkt i Ålesund den 13. mars 2020.

Den 12. mars kunngjorde den norske regjeringen en nasjonal nedstenging på grunn av Covid-19-pandemien. For å unngå forsinkelser måtte workshopen raskt omorganiseres og gjennomføres digitalt. Siden dette var det første prosjektet teamet gjorde sammen, ble det å løse alt digitalt en spennende og kreativ utfordring som måtte tas.

I løpet av tre uker gjennomførte vi ukentlige to-timers økter med idémyldring, research og diskusjoner, før teamet stemte over navneforslag.

Neste gang Brand Valley møtte Varda Care-teamet, kunne vi endelig treffes fysisk. I dette verkstedet utforsket vi en mulig posisjonering. I løpet av to intensive dager jobbet vi oss gjennom kundebehov, historier som bør fortelles, og hvor Varda Care ser seg selv i landskapet av andre teknologi- og helseaktører.

effekt

  • Navnet som gjenspeiler selskapets ønske om å hjelpe mennesker med å ligge ett steg foran og bidra til kunnskap og trygghet om egen helse

  • Merkevareplattform

For en nystartet bedrift var det særlig viktig å ha en fasilitator som kunne veilede teamet vårt i å sette en strategisk retning, samtidig som det var rom for nye ideer og innspill. I prosessen ble hele teamet engasjert, noe som har ført til et felles eierskap til merkevarenavnet, verdiene og posisjoneringen.
— GEIR ØSTREM , CEO, VARDA CARE

VARDA CARE

Kundeorientering fra starten av

Varda Care er et helseteknologiselskap som gir innsikt og trygghet om egen helse gjennom et sensorsett som kan integreres i stoler og madrasser.